Alexander Lukas

Oj, det här var väl längesen. Känns konstigt (nä det gör det inte), vi får se hur det blir.
Ni som har Facebook vet att man får som små tips om vilka som fyller år, ni vet? Idag så var det fyra stycken som jag kände som fyllde år. Det förde mig in på tankarna kring min födelsedag och från den till min storebrors födelsedag, han fyller som kanske bekant eller ej 30 år i år. Jag tror att han inte är så sugen på det, men vet inte säkert.
Men då tänker jag på alla gånger man hört att folk tycker att "livet börjar efter 30". Hoppas det är så. för det skulle innebära att nickes liv börjar i Augusti och mitt om NIO år, så allt man gör innan preskriberas.
Nu är det tyvärr så att jag kollade upp de källorna som slängt ur sig "livet börjar efter 30" snickelisnacket. Och det visade sig att de var från östberlin och var födda 1959, dvs att de fyllde 30 år 1989 då berlinmuren föll så man kanske ska tänka att det hade något med deras uttryck om början på livet vid 30 att göra.
Men han hade lite tur i alla fall. 1979 så blev det olagligt att slå barn.
Så eh, Långnäsa till mamma och pappa

peace to the out
//Petter


Kommentarer
Postat av: s

tyvärr var det också samma år som den svenska riksdagen antar en särskild jämställdhetslag, för att främja kvinnors och mäns lika rättigheter i arbetslivet...

2009-02-12 @ 16:35:56
Postat av: S

tyvärr var det också samma år som den svenska riksdagen antar en särskild jämställdhetslag, för att främja kvinnors och mäns lika rättigheter i arbetslivet...

2009-02-12 @ 16:37:17
Postat av: Anonym

HAHAHA!

2009-02-12 @ 18:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0