Fin penis du har där

Igår var jag och drack öl på mitt och mina vänners stam-ställe, där har de en urinoar (sem de flesta barer). riktigt vidrig uppfinning enligt mig. Jag brukar alltid låtsas att jag är i ett fängelse, death row, och alla andra är rädda för mig för jag är den galnaste jäveln av alla i det här fängelset. Detta fantiserande tar mig iväg från den vidriga, vidriga verkligheten man faktiskt befinner sig i på en urinoar. Men igår kom någon pajas jag aldrig träffat och förstörde allt, jag står där mot plåtrännan, mitt uppe i fängelse drömmen (det är banne mig ingen dröm) och då lutar sig den här snubben fram till mig.
- jahapp.. Vad händer senare ikväll då? ska du ut eller?
...... nää ja tänkte gå hem och duscha bort det här samtalet, det kan ta ett tag men det ska bli borttvättat. själv?
Nu sa jag inte det här men hade gärna velat. I stället så sa jag något töntigt om att ja sparade mig tills helgen. Men vem fan gör såhär? Okej om man börjar kallprata i en hiss men inte där, inte då.
Det borde vara regel att man inte kallpratar med andra när man har sin penis framme.

Det stinker från pissoar.................
//petter


Mmm ändtarmsröra

Igår var jag på en vuxenmiddag, ni vet en sån där ingen känner varandra riktigt och alla frågar vad man jobbar med. Det kan och blir oftast riktigt bajsnödig stämning men igår var det riktigt trevligt. Hur som helst så åt vi en Thanksgivivng middag med alla tillbehör, kalkon, sweet potato, gelé, och givetvis den där mysiga röran man kör upp i kalkonens ändtarm innan man stoppar in den i ugnen. 
Till förrätt åt vi jordärtskockssoppa (väldigt gott) men känn på ordet jordärtskockssoppa, jordärtskockssoppa, jordärtskockssoppa, jordärtskockssoppa och försök sen att stava till det utan att titta. Jag lägger in den i boken med maträtter jag aldrig tänker laga pga för långa och komplicerade namn.

Adjö

//Niklas



Mumbaaj

Indiens attraktionskraft har liksom minskat lite grann de senaste dagarna och som storebror så anser jag att det är min plikt att informera lillebror om detta. Det är lite kryptiskt att de bara avråder till icke nödvändiga resor, hur avgör man det? Och är det ofarligt att åka på nödvändiga resor?



Jag har flygbiljetten och som det ser ut nu kan jag tyvärr inte lämna ut den...men Sveriges ambassad i New Delhi följer situationen det känns tryggt, för dem alltså, avståndet mellan Delhi och Mumbai är 1139 km. Så man kan väl säga att de följer situationen precis lika mycket som jag gör, via TV!
Adjö

//Niklas


saffran är dyrare än guld, det är därför de har dem i kassan

Den senaste tiden har jag känt att det är något som saknas i min vardag, något väsentligt. Jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad men nu framgår det att det var lussebullar. Jag älskar lussebullar, skulle äta det till frukost-lunch och middag varje dag om jag kunde (ja, jag skulle kunna baka de varje dag men vafan...).
Gick in på 7/11 och kände doften av varma, nybakta, underbara lussebullar. På söndag ska jag baka (svinmånga) lussebullar med mamma, fucking love it.


lusselelle.........
//petter


Mmmmm höst....

God morgon! 
Sådär ja det var den vintern det!
Tyvärr innebär det inte att det är vår nu utan det är bara en u-pall tillbaks till hösten som nu kommer pågå fram tills april.
Jag tänkte tipsa er om en riktigt rolig blogg.
http://www.magnusuggla.nu/

Adjö

//Niklas



stör mig inte i jobbet, jag är konstnär

Jag var ju på Indiska ambassaden idag. Fyfan va de var otrevliga, fantastiskt dryga. Jag ville be om ursäkt för att jag störde dem i vad det nu höll på med innan jag ville skaffa visum. Förlåt herrn, det ska inte hända igen.
Fast våran kille hade ändå rätt så schön stil. Halvvägs klar med att skriva (!) vårat kvitto så går han för att hämta kaffe (vad i...). Så där stod vi, väntade med våran nya indiska vän på att kaffet skulle svalna och han skulle skriva färdigt kvittot.
Hoppas de har schön "bob marley" stil I Indien också, det kan man nog vänja sig vid.


fisken i vattnet
//petter

Byta jobb?

Det är ju inte för inte man funderar på ett karriärbyte. 

Ams Sverige listar jobben som kommer få det svårt nästa år: Bibliotekarier, journalister och lärare.
Ams Sverige listar framtidsjobben: Tandläkare, skolledare, datavetare och arbetsterapeut.
Ams Somalia listar jobben som kommer få det svårt nästa år: Fiskare.
Ams Somalia listar framtidsjobben: Pirat.




Adjö

//Niklas






Lästips...

Läs Leif GW's krönikor i Expressen angående Thomas Quick...han är i särklass den bäste dissaren vi har i det här landet! Ingen kan med samma stilistiska perfektionism och träffsäkerhet underminera polisen och åklagarämbetet. I just det här fallet nedmonterar han en av Sveriges genom tiderna största brottsutredning och man skrattar hela vägen.

Del 1: http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.1379252/leif-gw-persson-som-quick-sand
Del 2: http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.1382267/leif-gw-persson-mindes-plotsligt-efter-sjutton-ar
Del 3: Kommer på lördag

Adjö

//Niklas



Norrmännen måste vara tokiga....

Visste ni att norrmän inte behöver betala inkomstskatt i december. Vilken fantastisk ide, eller!?! Tänk att casha in 15000 extra under julmånaden. Visualisera vilket glädjerus som skulle infinna sig i affärer och restauranger, Drottninggatan skulle förvandlas till festivalen i Rio fast utan stjärtar, glitter och sol förstås. Vad sägs om 5 miljoner trötta, bleka, feta svenskar som helt plötsligt har femtontusen anledningar att handla och supa bort sin julångest, vilket rus! Reinfeldt ge mig nu!

Adjö

//Niklas

dubbelfi**a

jävla skit skit skit. ja har tydligen sumpat mitt användarnamn till en ansökan till en skola. kuk också. nu måste jag ringa dem och på nervöst knackig engelska be dem mejla det till mig. fan fan fan
jag som aldrig har glömt någonting eller slarvat bort något i hela mitt liv.
har alltid tyckt det är rätt så klyschet men tydligen så kan det hända den bäste.



ugnen avstängd, bilnycklarna i fickan och räkningarna betalda.....................
//petter

Jaha då var det bara att lägga i backen och börja om...

Det har varit lite si och sådär med bloggandet på sistone, det blir så ibland. Idag har det i varje fall varit årets klassiska snökaos med inställda flyg, avåkningar, pensionärer som gör gymnastiska volter på trottoaren och skräckinjagande löpsedlar som skriver snökaosets dignitet till något som skulle kunna liknas med att vi blivit invaderade av Ryssland. Men någonting som förvånade mig idag är den alltid lika kritiserade snöröjningen som i år verkar ha tagits över av Tyska krigsmakten. För så många snöplogar i ett sånt välkoordinerat anfall mot vädret har jag aldrig sett, faran att ramla och slå ihjäl sig har idag varit betydligt mindre än faran att bli överkörd av de 900 tusen plogtraktorer som röjt omkring. Gatan utanför mitt kontor plöjdes inte mindre än 6 ggr idag, men likväl fick jag skotta mig fram för att komma hem, deras jobb måste stundtals kännas rätt så hopplöst.

Adjö

//Niklas

har du med dig ditt öhh...... papper?

En konstig sak är visum. Svinviktiga att ha om man vill komma in i vissa länder men inte så svåra att få tag på. Pappa säger att det är för att betala lönerna på ambassaden men jag vet inte. Verkar lite konstigt, plus att jag trodde diplomater tjänade top-dollars.
Nu ska jag i alla fall fylla i mina papper för indiskt visum (jag vet, sjukt glassigt att dra dit i vinter)

hej hopp
//Petter

hip-replacement

Har fruktansvärt ont.
Ett allmänt tips från en nu ännu mer erfaren snubbe. Snurra inte på isfläckar när du druckit alkohol. Och försök absolut inte att dämpa fallet med höften.



lova mig det
//petter


En dag av insikter

Min dag har sett ut såhär. Vaknar och inser att klockan är 14.00. Går upp och inser att det har snöat hela natten och ler åt detta. Känner efter och inser att jag är hungrig. Äter och inser att jag är mätt. Umgås med en kompis och inser att det är trevligt. Kollar i plånboken och inser att jag måste sno vin av pappa.
Jag antar att jag senare kommer inse att man blir berusad av vin.

trevlig kväll
/petter

Jag ser det snöar...

Första riktiga vinterdagen är här, och vilken dag, det är som en reklamfilm för vintern. Stora fallande snöflingor, ingen vind och blå himmel, man vill bara ta på sig bävernylon overallen och sticka ut och åka pulka, för jag misstänker att kronobergsgatan inte kommer vara så här vit och fin i många minuter till. En annan skön grej med vintern är att man får var hemma och titta på TV under helgen med gott samvete,  jag har laddat upp med oboy, vispgrädde, pepparkakor och min nya favoritserie 30 Rock som alla måste börja titta på NU!

Adjö

//Niklas

Avundsjuk som Nanne

Nu får det vara nog! De firar det i varenda amerikansk-producerat program på tv. Thanksgiving. Jag antar att det finns ett otal många högtider hos andra kulturer som är grymma. Dessa undgår min radar, men inte thanksgiving.
Jag vaknar helt kallsvettig om nätterna och har sjuka cravings efter kalkon, potatismos och "cranberry-sauce" (hur det nu smakar). Den firas också vid ett perfekt tillfälle, november, efter halloween och före jul. Då man är som mest deppig.
Hur kunde amrisarna komma på en så perfekt högtid?? Varför kunde inte ett gäng vita kommit  hit med sjukdomar och förstört våra liv, så vi också fick lite av det goda med thanksgiving. Fast det är klart, det va typ vi som var dom vita med sjukdomar.

Im thankful for.............................
//petter


ZuperZlatan

hej.
jag läste idag en lång intervju med den kanske skönaste människan på jorden, Zlatan. Och nej, det är inte så att ja upptäcker honom nu. Jag har gillat honom som alla andra tidigare, gillat hans kaxiga stil och de facto att han är den bästa fotbollspelare sverige producerat sen... någonsin antagligen. Men nu, jag ÄLSKAR Zlatan. Mäktigt av honom att vinna 3 (!) guldbollar men om ja fick bestämma skulle han fan vinna varenda pris som går. Nobels fredspris-absolut.
August priset - vet inte riktigt varför men självklart. Oscarsstatyetten - gud ja. Lägg ner alla troféer i stanley-cup bucklan tillsammans med ett erbjudande om att tända OS-elden och skicka det till milano. Det är han värd.

för att summera intervjun:

Jan Helin: Vem är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna?
Zlatan: Får man säga sig själv?

så. jävla. skön.

//petter


Arrghh

Det var bättre förr! Nu för tiden är alla skurkar smugglare, kidnappare, terrorister, rånare, mördare och annat hemskt.
Men nu har det hänt en riktigt rolig sak, jo det tuffaste och häftigaste gamla skurk yrket uppstår igen från ingenstans, Pirat!
Detta ärofulla och spännande yrkesval trodde inte jag var möjligt längre. Tror ni fortfarande det är så att oljetankern är ute på sjön i godan ro och får se en båt närma sig, tittar genom tubkikaren och ser att den har Brittisk flagg varvid alla i besättningen pustar ut en lättnadens suck. Men när båten närmar sig, vips så åker Jolly Roger upp och alla i besättningen på tankern är lurade. I alla fall hoppas jag att det är så.

Adjö 

//Niklas



Gubbjävel


På restaurangen:
  • Gubbe: Jag tro det är nåt fel på det här vinet
  • Servitris: jaha vad är det för fel?
  • Gubbe: Det smakar inte rätt.
  • Servitris: Ok, ska jag hämta en ny flaska?
  • Gubbe: Ja det tycker jag verkligen.
Servitrisen kommer ut med en ny flaska.
  • Gubbe: Det smakar precis som det förra.
  • Servitris: Ok vad är det som smakar konstigt?
  • Gubbe: Jag har druckit det här vinet hundra gånger förr, jag tror det har blivit korkat.
  • Servitris: Ok, jag ska kolla med vår vin expert.
Servitrisen kommer tillbaks.
  • Servitris: Jag är ledsen att du känner så här men jag tror inte det är nåt fel med vinet.
  • Gubbe: Men lilla gumman tror du inte jag vet när ett vin är korkat.
  • Servitris: Men de här vinet har skruvkork, så det är nog nåt annat du känner.
  • Gubbe: Jaha, ok, men...men...jaja det får väl duga.

Ha ha ha där fick du gubbjävel. Vad är det för fel på män över en viss ålder? Varför ska dom alltid vara så dryga?

Adjö

//Niklas



korsord

För några veckor sedan så hade en vän till mig med sig en korsords tidning när vi fikade, sen dess är jag helt såld. Fucking love it. Jag tror jag har blivit galen, löst korsord hela morgonen. Jag letade till och med igenom pappersinsamlingen efter gamla DN-kultur, jag var tvungen att ta en paus för att skriva detta men nu börjar det rycka lite i fingrarna. Nu ska jag göra mig en ny kopp kaffe och sitta iklädd endast mässingen och lösa några till.

"lockfågel" fyra bokstäver  [H C ??] någon?


/petter


Julångest?

Julen är för många i min umgängeskrets en högtid som är förknippad med djup ångest, den typen som ger svallningar bara de tänker på den. Men icke för mig, jag fullkomligt älskar julen. Jag tycker December är månadens månad. Jag ser till och med fram emot att det ska börja sändas julreklam på TV. Många tycker att det är jobbigt med all stress och ångest att hitta den perfekta presenten, icke jag. Jag tycker det är lätt att hitta perfekta presenter, det svåra är att inte köpa flera perfekta presenter till samma person, man måste ju hålla sig. I år har jag många presenter på lut och alla som brukar få nåt av mig kan som vanligt räkna med en succéartad julkapp även i år. Hoppas jag inte ökat på ångesten över era presentköp med detta inlägg. 


mer jul, mer jul


Adjö

//Niklas



från hjärteroten; TACK

som sagt så pratar vi sällan om det, det som började som en ung killes dröm och växte till en annan ung männsikas förfall. niklas kändisskap påverkade mig mer än någon annan, han är ju min storebror trots allt. desperat försökte ja efterlikna hela hans väsen. jag snodde pengar för att ha råd att köpa likadana norska baby-säl-tofflor som han, jag åt torsk tre gånger om dan (trots en ilande känsla av att haven kanske blir utfiskade), ja gick med i "ny demokrati" och släppte ut en massa freoner i atmosfären. ja röstade till och med JA till kärnkraft.
jag hittade en vän i Macauly culkins lillebror Guido Culkin, med liknande uppväxt kunde han förstå mig och mina problem, och jag hans. jag och niklas har rätt ut allt idag. slutet gott, allting gott.

tack Guido

partners of  the same struggle
//petter

Ut ur garderoben!

Väldigt få som känner mig vet om att jag haft en tidigare karriär som sångare i ett ett brittiskt/svenskt pop/rockband. Man skulle kunna säga att jag startade trenden som nu bärs upp av sångare som Pete Doherty och Damon Albarn. Jag brukar sällan eller inte alls vilja prata om den här tiden men eftersom min bror lyckades gräva fram ett gammalt skivomslag så känner jag att det är bättre att ni får veta det från mig istället för att läsa om det i skvallerpressen. Så nu säger jag det, javisst jag lägger fram det, ni kan ta det till er eller lämna tillbaks det som ni vill men nu är det "out there".



I should have learned to play them drums I should have learned to play that guitar.

//Niklas





Johan du e skyldig mig 300 spänn.

Jag kom precis hem från en "show". Johan Glans world tour skåne. Blä vad han suger...det är inte direkt Chris Rock vi talar om. Han är obehagligt larvig och töntig, och ja jag förstår att det är hans stil, svärmorsdrömmen, mesen den där ofarligt gulliga killen som e lite putsrolig. Men nej jag tror det bor en riktig jäkla psykopat bakom det där skånska babyfacet och när han kommer ut får vi passa oss. Johan var inte kul ikväll men man kanske kan förstå om han var lite nervös med tanke på publiken på första raden så Johan jag förlåter dig för ikväll om du bara betalar tillbaks min trehundring.

Dom vill också ha tillbaks sina pengar tror ni dom får tillbaks sina först?


Adjö

//Niklas



Pungsholmen

niklas skrev tidigare om sin undersökning (med förvånansvärt låg felmarginal) han hade gjort om pundar-ration på södermalm. detta ska inte bli ännu en utdragen "battle-of-the-stadsdelar" men i alla fall. ja säger som min och brorsans husgud (martin kellermans - rocky)
- kungsholmen finns ju bara till för att man ska kunna dejta fula brudar utan att behöva oroa sig för att träffa nån man känner.


rest my case
//Petter

Hur fan tänkte de?

Secret Service kodnamn för Barack Obama är ”Renegade” vilket betyder:

”Avfälling”: person som övergivit tidigare organisation eller åsikt och mer eller mindre aktivt motarbetar tidigare ståndpunkt, ofta i religiös eller politisk bemärkelse.

Hur fan tänkte de där?

Dessutom finns redan en Renegade:



Adjö

//Niklas

Södermalm

Var på middag på härliga, konstnärliga, fria, kulturella, trendiga, utmanande södermalm idag.
Efter en undersökning, vetenskapligt utförd med en felmarginal på +/- 1 % kan vi nu konstatera att det går 108 råttor, en pundare och 2 uteliggare per invånare på Söder.


Adjö

//Niklas

Safe Breath

ja drack apotekets SB12 imorse, säker andedräkt i tolv timmar. tveksamt säger jag, den tar kanske bort vitlökslukten men istället luktar man fernet mentha. vad är då bäst? att folk stirrar på en och undrar om man inte har råd med tandborste eller att folk tror att man kommer direkt från ett shot-rejs?
inte bara det, det va fanimej det starkaste jag har haft i munnen, tungan förvreds i smärtor och ögonen tårades, allt detta för att lukta (och känna sig som) en alkis. det är som att dricka ättika och slå sig själv i huvet, fast i samma produkt.




out for now
//petter

Inte igen!

I fredags morse hade jag lite tankar om helgen:
•tvätta, 
•städa, 
•ta en promenad, 
•gå på stan, 
•köpa en tröja, 
•träffa kompisar, 
•träffa familjen, 
•byta lysrör i lampan, 
•koppla in dvd:n, 
•ta fram vinterjackor, 
•sova ut, 
•åka till landet, 
•träna, 
•köpa tennisskor, 
•dricka öl, 
•kolla film, 
•laga bänkskivan, 
•kopiera nyckel till brevlådan.

Följande är nu avklarat när halva helgen gått:

•Dricka öl
•Kolla film

Adjö

//Niklas


pigs 'n angels

en kompis till mig (vi kan kalla henne "gullan") berättade om grej hon fått lära sig i skolan. en föreläsning av en sån där lär-kvinnor-vara-kvinnor-kvinna. det hon(föreläsaren) sa va viktigast var det om hur man skulle agera om en kille/man/gris gned sitt kön(petterniklas) mot en. man skulle skrika till alla i närheten; HAN GNIDER SITT KÖN MOT MIG!!
förstår ni om detta var en social regel som följdes av alla tjejer/kvinnor/änglar i stockholm?
skulle bli svårt att spela musik på "kickis" med allt skrikande i lokalen.


i bring knives to a fist fight
//petter

den 5:dagen

Ah! fredag! Freutag! Lillmåndag och kyckling, och öl förståss. Många saker man förknippar med denna "day of days"
den vackraste dagen, varje veckas afrodite. Det finns dagar (utöver självklara som jul-födesledag) då jag sugs upp i mitt eget välbefinnande och är på strålande humör, idag är en sådan dag. detta kanske är min finaste och vidrigaste egenskap, ja vet själv hur irreterad jag blir på glaset-halv-fullt-killar men idag rör det mig inte. Av erfarenhet så vet jag också att dessa dagar brukar följas av en total motsatts, då ja elak och förjävlig att ha att göra med. Om du har planer på att träffa mig denna helg föreslår jag att det blir idag.

xoxo

Konichiwa Bitches
//Petter


Nästa sommar i Falkenberg

Världens tråkigaste serie 2 & 1/2 män!
Den här vidriga serien sänds på sådana tider så att den är på varje gång man slår på TV:n. Vid sex när man kommer hem från jobbet, vid elva när man slår på tv:n i sovrummet och kl sju på morgonen när man vaknar så är dem där och snubblar över trösklar och droppar de mest uppenbara skämten sen Papphammar. Vi ska inte heller glömma jokern i denna komedi, den vidriga lilla tjocka ungen som kommer att vara skadad för livet efter att år efter år fått spela en unge som är kul för att han är ful. Men på grund av hur tv3 (som borde döpas om till Tv21/2) valt att bomba mig på alla tänkbara tider med serien så har jag säkert sett minst 30 avsnitt, känner alla karaktärer, sjunger med i jingeln och äcklas av att jag blir lite glad när jag i tv tablån ser att man även 20,30 ikväll kan se 2 & 1/2 män. Betyder det att jag nästa år kommer att köa utanför Ticnet för att få biljetter till Stefan&Kristers sommarföreställning på Falkenbergs teatern?

Adjö

//Niklas

Inget................Allt!

kollar kingdom of heaven. fan va orlando blooooom är stjärtig. han tror säkert själv att han är en skådespelare men i själva verket är han bara ett välplanerat skämt av film-castare.
vi tar den sämsta skådisen och ger honom stora roller, bara för att driva med de som ser filmerna, dom kommer inte fatta nånting. så lät vid "kreativa bordet" hos hans "agency".
men det värsta med denna film är slutkommentaren

orlando: what is Jerusalem worth?
salladin: nothing.
sen går han fem meter (salladen alltså) och vänder säg om till orlando.
salladin: everything!
hahahahahahahahaha. det är bra för att det är så himla dåligt, det luktar svensk film om denna kommentar.
andreas wilson: vad är jönköping värt?
fares fares: inget.....
fares fares: allt!
mixin hennesey wid dom perinjohn
//petter

bästa

jag var på Emilia De Porets konnsäär (äntligen!) igår på berns. helt fantastisk skiva, man kunde ställa ölen på den helt perfekt, den vinglade knappt.

ett måste för er inredningslövers, Emilia De Porets skiva "pick me up"-ölunderlägg


coolt hip-hop lingo
//Petter

Mjuk kille?

Petter försöker i sitt tidigare inlägg att förlöjliga mig genom att beskriva mig som en velourkille som bara gillar mjuka saker. Detta är inte sant, här är min önskelista till tomten i år.


Tomten
Nordpolen 1
00101 Arktis

1, Kaststjärnor (vassa)
2, Bänkpress (150kg)
3, Caterpillar Jacka (Hillbilly style)
4, Motorsåg
5, Hårdporr
6, Bilsläp
7, Draft Master

//Niklas



liten presentation

jag känner att det är dags för en liten presentation (mest för att nicke presenterade sig och inte jag, inte på något sätt för att våra läsare är många eller intresserade)
vi är två bröder som skriver bloggen du just nu läser.
storebror niklas är den äldste av oss, jag själv (petter) är den yngste ov oss två.
niklas gillar trevliga saker ( så som julen, sommaren och umgås med nära och kära),
själv gillar jag parenteser (man kan skriva vad man vill i dom här jävlarna).

(jag sa "liten presentation" inte grundlig!)

aint sippin if it aint cristal
// Petter

Äntligen!

Bra ur så många perspektiv.

Baconlampan

//Niklas

Bloggiration

Jaha, då har man börjat blogga. Är det inte bara töntar som bloggar? Den första frågan man måste ställa sig är varför ska jag blogga? Ska jag skriva intellektuella samhällsanalyser? Nej det ska jag banne mig inte för det vet jag inte hur man gör. Men skriv lite utlämnande om dig själv då. Hell no, eller vadå, vad ska man skriva då? Vakna imorse kliade som fan i röven och gjorde misstaget att klia tillbaks, luktade mumma om fingrarna så det blev omöjligt att somna om, så nu är jag jättetrött, är det sånt man vill höra? Dessutom har jag hört talas om bloggar som blir ”monster” och det vill man ju inte för jag förvarar min dator under sängen och det är det sista stället man vill ha monster på! Vi får helt enkelt inom sinom tid vart fan det här barkar.

 

Adjö

Niklas


vidriga

pappa kom hem från cypern nyss och började packa upp i vardagsrummet. vi stod och snackade lite när han tog upp dom, dom rosa reebok badbyxorna som han har haft sen triplentouch släppte "hits". han har haft dom så länge jag kan minnas.
på landet kände man igen honom redan vid grinda-brygga tack vare, eller snarare på grund av dessa vidriga vidriga badbyxor.




stay in school
// Petter


potatisgrubbel

en jävligt sjuk grej är "blå kongo". en blå potatis. kommer ihåg för c:a 10 år sedan då mamma bad mig springa ner och köpa något hon glömt (go figure). potatis. jag var tio bast, självklart tar jag första bästa potatis jag kommer över inne på konsum. blå kongo. mamma reagerar på mitt felköp som om jag köpt ramlösa-citron i stället för ramlösa-naturell, viftar bort det med en hand och säger nått i stil med -jaja, sånt kan hända, men det blir bra ändå.
vadå bra ändå?!? det är blå potatis goddamm it.

undra om den finns kvar, om någon skulle servera blå potatis så skulle utgå från att det var ett skämt, men för tio år sedan åt tydligen folk blå potatis ibland, helt bananas. typ nittnanittitalets fullkornspasta, nått man köper ibland.
kanske är det bara jag men namnet är ju uppenbart rasistiskt. ja ska fan börja bjuda på blå kongo-mos, haha.

peace
// Petter

inte så värst

inte så värst välkomna till vår nya blogg. Ännu



// Petter


RSS 2.0